Pages Menu
 

Categories Menu
Jak określić odpowiednią masę ciała?
Aby zachować pełnię zdrowia zarówno ciała jak i ducha warto co jakiś czas skontrolować czy nasza waga ciała jest odpowiednia. Należy jednak pamiętać o tym, że każdy organizm jest różny,
Czy rockowe ubranka dla dzieci to dobry pomysł?
Całkiem sporo rodziców chce, aby ich pociechy były grzecznymi i słodkimi brzdącami. Do tego ten obraz utwierdzają poprzez słodkie ubrania w różowo-pastelowej stylistyce.
Aparat ortodontyczny na piękny uśmiech
Zadbane i zdrowe zęby stanowią ozdobę każdego. Sprawiają, że twarz wygląda młodziej i bardziej przyjaźnie. Posiadacze ładnych zębów częściej się uśmiechają, dzięki czemu uchodzą
Szalone pomysły na wieczór panieński- nasze propozycje
Ślub jest niezwykle istotnym wydarzeniem w życiu każdej kobiety. Niemniej ważne są również niektóre wydarzenia, które go poprzedzają. Wśród nich można z pewnością
Wybieramy sukienkę na jesień i zimę
Chociaż najlepszym czasem na noszenie sukienek jest oczywiście wiosna, to jednak żadna kobieta nie powinna rezygnować z nich nawet w czasie chłodniejszych pór roku. Jeśli jednak nie
Skoncentrowana witamina c do twarzy
Stara dobra witamina C, wokół niej wciąż krąży wiele informacji, skuteczna na przeziębienie, na odpornośc, pomocna w walce z nowotworem a od pewnego czasu także doskonale sprawdza się
Sukienka na szydełku
Ostatnim krzykiem mody jeśli chodzi o sukienki dl dziewczynek są te, które zostały wykonane w domu lub tak właśnie wyglądają. Z tego tez powodu coraz więcej młodych mam zabiera się za naukę robienia

Posted by on sty 13, 2021 in Zdrowie |

Fasola-bogate źródło białka.

Fasola-bogate źródło białka.

Warzywa w większości są niezwykle bogate w witaminy i minerały, dlatego WHO zaleca spożywanie co najmniej 400g jarzyn i owoców w ciągu dnia. Może się to wydawać zawrotną ilością, ale w rzeczywistości, kiedy spojrzymy na tę kwestię z innej perspektywy to okaże się, że przecież powinniśmy jeść około 5 posiłków, więc jeśli do każdego dodamy 80g warzyw lub owoców to zadanie wykonane. Organizm każdego człowieka potrzebuje zdrowych przekąsek codziennie, aby wszystkie narządy działały prawidłowo a zwłaszcza mózg i serce.

Jednym z dość niedocenianych warzyw jest fasola.

Wiele osób pomija ją w swojej diecie a zawiera niesamowicie dużo białka, więc szczególnie wegetarianie i weganie powinni spożywać jej sporo, aby uzupełnić białko, którego nie dostarczają ciału w wyniku nie jedzenia mięsa. Oprócz tego fasola jest bogata w witaminy między innymi A, D, E i K. Fasola wartości odżywcze to temat rzeka, ale trzeba przyznać, że to warzywo ma ich naprawdę wiele.

Jakie dania z fasoli są najsmaczniejsze?

Niektórych może dziwić na ile różnych sposób jesteśmy w stanie wykorzystać fasolę w kuchni. Jednym z najpopularniejszych dań jest tak zwana fasolka po bretońsku, którą można przyprawić tak, aby była naprawdę ostra, jednym z jej składników jest też przecier pomidorowy i oczywiście warzywa do przygotowania bulionu. Innym pomysłem na użycie fasoli jest zrobienie z niej wegetariańskiego smalcu do smarowania kanapek. Niesamowite jest to, że można z niej zrobić również ciasto! Tak zwane brownie z fasoli już od pewnego czasu zyskuje na popularności. Smakuje tak, że wcale nie czuć w nim warzyw i świetnie imituje czekoladowy deser a jest znacznie zdrowsze! Wprowadzanie w taki sposób warzyw do diety jest szczególnie pomocne dla rodziców, których dzieci niechętnie zjadają jarzyny. Warto nieco popracować nad “ukryciem” roślin w daniach, aby pociechy zjadały dzienną porcję witamin nawet nie zdając sobie z tego sprawy. To na pewno pozytywnie wpłynie na rozwój maluchów i zagwarantuje, że będą mieć więcej energii w ciągu dnia.